Da, pentru medicina?

Image

Sa aleg medicina? E o intrebare care ma bantuie in ultima perioada. Cert e ca pana acum eram acel tip de persoana hotarata:”Eu vreau sa devin medic!” . E adevarat ca nu stiam exact de ce voiam asta, sincer, nici acum nu stiu. Vad ca prieteni de-ai mei care vor sa faca medicina, vor sa mearga neaparat la UMF si au un motiv pentru care vor sa faca asta si acesta este de cele mai multe ori  ca:”Eu iubesc oamenii si simt o nevoie sa-i ajut. Pentru oamenii aceia ma fac medic!” si se citeste convingerea pe chipul lor si ingrozirea pe-al meu. Ma intreb daca uneori am inima sau ambitie. Eu nu vreau sa devin medic pentru acei oameni, pentru ca, cred eu, e ca si cum eu as invata toata viata doar pentru ei. Clar, Nu!

Eu vreau sa devin medic pentru ca am obsesiile mele: un fel de paranoia ma face cateodata sa simt cum dorinta de a deveni medic face sa arda in mine. Vreau sa vad cum functioneaza acest organism, pe ce principiu functionez eu si oamenii din jurul meu, si de ce majoritatea corpurilor sunt de o banalitate fireasca, de ce suntem toti aproape identici? Stiu, sunt intrebari la care poate nu voi primi raspunsul vreodata, dar ce stiu sigur e ca voi incerca asta. O sa cercetez acel corp al pacientului meu, o sa-l vindec si o sa ma linistesc ca si in acea zi am facut inca un pas catre tinta, am mai aflat ceva despre specia mea, despre mine, despre persoanele asemeni mie care ajung sa arate asa.

Apropos, ideea de a intra la morga, de a vedea etichetele sinistre care definesc ceea ce a mai ramas din acea fiinta care obisnuia sa fie om candva, si ideea ca tu esti cel care va fi entuziasmat de a-i face prima taietura pe pielea-i imbibata in formol, sigur tre` sa fie faina, nu-i asa? Adica na, nu-i nimic ciudat sa lucrezi pe oameni, daca-i pot numi asa care suntimbibati in formol si care nu mai definesc conceptul de fiinta umana, caci deformarea si alterarea si-au facut efectul partial.

Oare tu, cititorule, esti de acord cu mine? Tu esti pentru a da sau a nu da la medicina? Chiar vreau sa stiu asta. Oare merita sa fii doctor?

Lasă un răspuns

