Simplu

Este o ea. Plouă. Poartă o rochie neagră şi pare tristă. Sigur se gândeşte timid la viaţa fetei pe care abia ce a salutat-o, prea visătoare fiind. Se urăşte. I se citeşte în privire şi în acel zâmbet mereu şters şi totuşi, destul de bun incât nimeni să n-o întrebe dacă a păţit ceva. Părul ei, şi mai negru ca fusta, stă ascuns sub umbrela-i înflorată. Cred că a împrumutat-o. N-o reprezintă.

În jurul ei continuă să plouă.

Ajunge în faţa unei bălţi şi, surprinzător, zâmbeşte. Chiar zâmbeşte! Începe să-şi înnece cizmele la fel de negre în apa aceea. Îşi aminteşte de copilărie şi e fericită.

Înca plouă.

Este un el. Nu prea înalt, ochi verzi, păr şaten, corp atletic şi suflet firav. I se citeşte pe chip fericirea provocată de copila din baltă. Se ridică şi se duce la ea.

-Pot să împrumut puţin din fericirea ta?

Image

Ea se uită timid şi spune un da printre buzele care abia se deschid. E frig. E uimită.

-Matei…

-Scuze?

-Mă numesc Matei…

-Mhm…

-Şi tu? Tu cine eşti?

-O fată.

-Eşti frumoasă!

-Mhm…

-Şi îmi plac ochii şi zâmbetul tău.

-Mhm…

-Altceva ştii să zici?

-Mhm…

El pleacă dezamăgit înapoi pe banca de pe care abia se ridicase.Ea se întristează. Acum avea părul foarte ud, ochii trişti şi totusi…se duce la el.

-Eu sunt Irina. Poţi să-mi spui Ir.

-De ce?

-Pentru că aşa îmi spun cei apropiaţi.

-Noi nu suntem apropiati.

-Ştiu, dar am putea fi.

-Chiar vrei asta?

-Mi-e frig. Îmbrăţişează-mă.

-Bine.

Încă plouă. După câteva zeci de secunde, îmbrăţişarea se sfârşeşte. Ea pleacă.

-Vreau să te mai văd, striga Matei.

-Şi eu!

-Mâine! Acelaşi loc, aceeaşi oră?

-Bine…

-Bine!

 

Lasă un răspuns

